Pages

Thursday, July 5, 2012

Ungure, manca-ti-as nationalismul!


Ca ungurii sunt un popor nationalist toata lumea o stie, dar cand platesti pentru unele servicii si esti tratat cu indiferenta deja e nesimtire peste masura.


V-am spus ca am fost in concediu si plecarea a fost din Budapesta. Ajunsi la destinatie, ne-a intampinat ghidul, o doamna de origine maghiara, care stia si engleza si romana (poate s-a nascut chiar in Romania?!?), dar refuza sa le vorbeasca (cu mici exceptii la insistentele noastre) tinand-o doar in maghiara.


Cand am ajuns la hotel pentru a ne caza, ea a inceput sa imparta fisele  de cazare turistilor veniti, dar pe noi ne tot evita, de fiecare data cand incercam sa ii cerem fisa ne intorcea spatele si le impartea doar ungurilor.


A doua zi dimineata a avut loc intalnirea pentru a discuta si a primi informatii legat de hotel, imprejurimi si excursiile care vor avea loc. Nici de aceasta data nu a discutat cu noi, ci doar in limba maghiara cu conationalii ei.
De atunci am evitat sa mai avem contact cu ea.


O alta dovada a avut loc la zborul inapoi spre Budapesta, unde pilotul avionului a dat explicatii doar in limba maghiara, desi in avion erau turisti romani, ucrainieni si probabil alte nationalitati. Nu ca ar fi grav, dar cand faci escala intr-o tara straina si cand prima data ti se spune sa ramai in avion, ca apoi sa cobori, ai vrea sa stii si sa intelegi motivele. Am mai zburat si din Romania, si cum de obicei erau si straini printre pasageri s-au dat explicatii atat in romana cat si in engleza.


Nu spun ca asta e o chestie generala, probabil au fost doar niste intamplari izolate, dar au fost neplacute. Daca doriti sa plecati in concediu cu agentiile din Ungaria si nu stiti deloc maghiara ar trebui sa va ganditi de doua ori, pentru ca riscati sa pierdeti unele detalii sau unele excursii foarte interesante. Dar despre astea am sa va spun intr-un alt post.

No comments:

Post a Comment