Pages

Tuesday, December 25, 2012

Te cheama Cristian sau Cristina? Azi e ziua ta. La multi ani!

Cand eram mic eram mereu invidios pe membrii familiei mele pentru ca, pe langa ziua de nastere, isi serbau si onomastica, toti in afara de mine. Mama e Maria, tata e Ionel, pe fratii mei ii mai cheama Ionel, respectiv Gheorghe (sa nu uitati sa ii felicitati de onomastica lor!), iar eu eram doar Cristian. Eram suparat pe parinti ca nu mi-au dat si mie un al doilea nume, un nume de sfant, dar acum ma bucur ca nu ma cheama si Ion, Gheorghe sau orice alt nume popular romanesc.
Pe la 17-18 ani eram curios sa stiu ce reprezinta numele meu si atunci am aflat:
"Christian is a given name borne by males and females. The name is derived from the Latin Christianus, meaning "follower of Christ". (Sursa: Wikipedia)"
Era ca o dulce razbunare, o dorinta indeplinita, imi serbam onomastica in cea mai importanta zi din an si de atunci ii felicit pe toti cunoscutii mei care poarta acest nume, asa ca:

La multi ani, Cristina! La multi ani, Cristian! La multi ani, mie!   

1 comment: